<紀要論文>
教師支援を目的とした学級アセスメントの活用の現状と展望

作成者
本文言語
出版者
発行日
収録物名
開始ページ
終了ページ
出版タイプ
アクセス権
JaLC DOI
関連DOI
関連URI
関連情報
概要 This article reviews a classroom assessment study involving support teachers. We focused on developing the Questionnaire-Utilities and Classroom Climate Inventory, which demonstrated validity and reli...ability. So this article reviews Questionnaire-Utilities and Classroom Climate Inventory. It is important to share and discuss the assessment results. Therefore, we suggest the possible effective point that is to initiate a dialogue about a teacher’s busy practice. Additionally, it is necessary to reflect on how we see the teacher’s busy practice for discussions, and what effective points are. The classroom assessment is increased for the purpose of education. However, the case study is low. Therefore, we recommend future research directions.続きを見る

本文ファイル

pdf p101 pdf 708 KB 2,853  

詳細

レコードID
査読有無
地域
主題
ISSN
NCID
タイプ
登録日 2012.10.02
更新日 2020.11.02

この資料を見た人はこんな資料も見ています