<紀要論文>
児童の共感性育成研究の展望

作成者
本文言語
出版者
発行日
雑誌名
開始ページ
終了ページ
出版タイプ
アクセス権
JaLC DOI
概要 The purpose of this article is to propose a framework for elementary school teachers to foster children’s empathy in the classroom. After discussing the necessity of fostering children’s empathy, we r...eviewed past studies on empathy, from five perspectives; (1) the genesis of the concept and its historical changes, (2) the biological foundation, (3) the generation process, (4) tell development of empathy, and (5) the experimental interventions for advancing the children's empathy. Based on the reviews, we proposed a new framework, which can overcome the past issues and have higher ecological validity plan previous frameworks, and suggested future directions.続きを見る

本文情報を非表示

p011 pdf 1.12 MB 1,867  

詳細

レコードID
査読有無
関連情報
地域
主題
ISSN
NCID
タイプ
登録日 2012.10.02
更新日 2015.12.07

この資料を見た人はこんな資料も見ています