<紀要論文>
乳業の企業ブランドに関するPOSデータ分析

作成者
本文言語
出版者
発行日
収録物名
開始ページ
終了ページ
出版タイプ
アクセス権
JaLC DOI
概要 以上,本稿では,POSデータを利用して牛乳・乳製品の需要体系を推計し,その推計を通じて得られた交差価格弾力性の値をもとに,乳業における企業ブランドの差別化の程度を計量的に分析した.そして,乳業会社の企業ブランドは,会社相互に差別化されていることが明らかになった.今後は,よりフレキシブルな需要体系モデルを利用して,より精微な分析を行っていくことが課題である.
The purpose of this p...aper is to estimate degree of corporate brand differentiation in Japanese milk industry. POS data at corporate level is used to estimate a double log demand system for each milk product: milk, butter and cheese. Estimated values of cross-price elasticity show that corporate brands are established for each milk product in Japan.続きを見る

本文情報を非表示

p51-57 pdf 376 KB 257  

詳細

レコードID
査読有無
関連情報
主題
ISSN
NCID
タイプ
登録日 2009.04.22
更新日 2017.08.22