<紀要論文>
社会的課題解決のための政策手段としての企業 : NPO間のパートナーシップ形成について
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概要 | The purpose of this paper is to present an historical overview of the development of the cross-sector partnership between nonprofit organizations (NPOs) and companies in terms of solving complicated m...odern social issues, to evaluate the types of interactions in which NPOs and companies are now engaging and to consider the likely future direction from the perspective of the making of social policy structures This paper particularly mentions that, given the complementary resources of these two types of organizations, forming strategic cross-sector collaborations that more effectively use the knowledge and capabilities of both can create a new opportunity to achieve greater profitability in making policy frameworks for enhancing socio-cultural sustainability of the local cities of Japan through the creative power of art/culture.続きを見る |
目次 | 1.はじめに 2.CSR論の浮上とNPOセクターの台頭 3.企業とNPOのパートナーシップ構築への動き 4.パートナーシップの要件 5.地域文化の活性化策としてクロスセクター・パートナーシップの重要性 6.最後に |
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登録日 | 2019.08.01 |
更新日 | 2024.12.16 |