<紀要論文>
Learning of Knowledge and Skills as a Prerequisite for Connecting Motivation with Higher Team Performance

作成者
本文言語
出版者
発行日
雑誌名
開始ページ
終了ページ
出版タイプ
アクセス権
JaLC DOI
概要 This study reveals the characteristics of learning in a high performance team. Research was done for sales teams that were working via face-to-face and e-mail communication. Members were requested not... only to write daily reports and comments but also to respond to them by e-mail. By analyzing the contents of all communication logs stored in a server computer, we could delineate properties of team learning, which don't appear by the questionnaire method alone. Results clearly showed that the high performance team learned well “knowledge and skills”,“ location of knowledge”,“value and standard”,and“ways of cooperation” needed for sales activities.
本研究は高いパフォーマンスチームで学習する際の特徴を明らかにする。調査は、顔と顔を合わす、そしてE-メールを通してコミュニケーションを図る販売チームで行われた。メンバーは、日常のレポートとコメントだけではなく、E-メールでも応答することが求められる。サーバーに蓄積されたすべてのコミュニケーションログから、文脈を解析すると、チーム学習の特徴を描写することができ、これは、質問紙方法のみかれでは現れなかったことである。結果は、パフォーマンスの高いチームは、販売活動に必要な「知識と技術」と「土地の知識」、「価値と標準」、「協力する方法」をよく学習しているこを明らかにした。
続きを見る

本文情報を非表示

KJ00000700576-00001 pdf 768 KB 70  

詳細

レコードID
査読有無
関連情報
地域
主題
ISSN
NCID
タイプ
時代・年代
登録日 2009.09.14
更新日 2016.12.28