作成者 |
|
本文言語 |
|
出版者 |
|
|
発行日 |
|
収録物名 |
|
巻 |
|
開始ページ |
|
終了ページ |
|
出版タイプ |
|
アクセス権 |
|
JaLC DOI |
|
関連DOI |
|
|
関連URI |
|
|
関連情報 |
|
|
概要 |
This study reveals the characteristics of learning in a high performance team. Research was done for sales teams that were working via face-to-face and e-mail communication. Members were requested not... only to write daily reports and comments but also to respond to them by e-mail. By analyzing the contents of all communication logs stored in a server computer, we could delineate properties of team learning, which don't appear by the questionnaire method alone. Results clearly showed that the high performance team learned well “knowledge and skills”,“ location of knowledge”,“value and standard”,and“ways of cooperation” needed for sales activities. 本研究は高いパフォーマンスチームで学習する際の特徴を明らかにする。調査は、顔と顔を合わす、そしてE-メールを通してコミュニケーションを図る販売チームで行われた。メンバーは、日常のレポートとコメントだけではなく、E-メールでも応答することが求められる。サーバーに蓄積されたすべてのコミュニケーションログから、文脈を解析すると、チーム学習の特徴を描写することができ、これは、質問紙方法のみかれでは現れなかったことである。結果は、パフォーマンスの高いチームは、販売活動に必要な「知識と技術」と「土地の知識」、「価値と標準」、「協力する方法」をよく学習しているこを明らかにした。続きを見る
|