<テクニカルレポート>
形状復元による実時間自由視点画像生成 : 高精度化にむけて

作成者
本文言語
出版者
発行日
収録物名
開始ページ
終了ページ
出版タイプ
アクセス権
概要 本稿では,3次元形状復元による自然な自由視点画像生成をPCクラスタを利用してオンラインで行う手法について述べる.提案するシステムでは,まず,対象形状を復元し,復元した形状を三角パッチ表現形式に変換する.次に,復元した対象形状表面の色情報を獲得し,最後に仮想視点位置に応じて自由視点画像を生成する.また,形状獲得の際には,形状の平滑化,対象形状に応じたボクセル空間の変形によりオンラインでの生成画像の高...精度化を図る.実験により,提案手法によって実時間でより高精度な自由視点画像の生成が可能となることを確認した.
In this paper, we present a system generating a free-viewpoint image effectively in real-time using multiple cameras and a PC-cluster. Our system firstly reconstructs a shape model of objects by the visual cone intersection method, secondly transforms the shape model represented in terms of a voxel form into a triangular patch form and smooths it, thirdly colors vertexes of triangular patches, and finally displays the shape-color model from the virtual viewpoint directed by a user. The key issue is 3D shape refinement to represent 3D object shapes more accurately without increase of processing time and memory space, which is effective to generate images with higher reality. Here, we describe implementation details of our system and show some experimental results.
続きを見る

本文情報を非表示

UedaCVIM06 pdf 275 KB 378  

詳細

レコードID
査読有無
権利関係
関連情報
主題
ISSN
注記
タイプ
登録日 2009.04.22
更新日 2020.11.17

この資料を見た人はこんな資料も見ています