<会議発表論文>
多視点動画像解析による身体の実時間姿勢推定

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概要 人間の動作や行動を実時間で計測する技術は,3次元アニメーションやビデオゲームにおけるCG キャラクタの行動生成,人間と機械との仮想空間上でのインタラクション,さらには人間型ロボットの遠隔操縦など,多くのアプリケーションへの利用が期待できる.現在,人間の動作情報を獲得するために,沢山の特別なマーカやセンサといったモーションキャプチャデバイスを装着する手法があるが,それらはユーザに身体的な制約を課し不...快感を与えることもある.そこで,発表者は,身体的制約の無い,画像解析によるモーションキャプチャシステムを開発した.さらに,本システムを利用したアプリケーションを作成することで本システムの有効性を示す.
In this paper, we discuss a vision-based real-time human motion capture system. Vision-based motion capture has a merit that it does not impose any physical restrictions on humans, which provides a natural way of measuring human motion. This system is useful for action generation of CG character in 3-dimensional animation or video games, man-machine interaction in a virtual space, remote control of humanoid robots, etc. Then, we have developed a vision-based real-time human motion capture system and we have constructed a “viatual reality walk through” system using this system.
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DateMIRU04 pdf 1.97 MB 526  

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登録日 2009.04.22
更新日 2017.02.28