<テクニカルレポート>
画像認識による身体動作入力にもとづく誘発型インタフェースの構築

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概要 本研究は画像認識からの少数動作入力をもとに自然な3Dキャラクタの動作制御を行うことで仮想空間との円滑なインクラクションを可能にするシステムの開発を目指している.ユーザの動作入力に応じて,システムが誘発を行うことでユーザの本来意図した動作を自然な形で代行表現する誘発型ユーザインタフェースの枠組みについて述べる.具体的には,誘発的なインクラクションを実現するために,仮想空間におけるアフォーダンスの概念...によるアバターの適切な動作制御の導入及び身体動作に基づき仮想空間の視点制御を行う方法の検討を行った.
This paper describes an real-time interaction system which enables 3D direct manipulation. Our purpose is to do seamless mapping of human action in the real world into virtual environments. With the aim of making computing systems suited for users, we have developed a vision based 3D direct manipulation interface as smart pointing devices. Our system realizes human motion analysis by 3D blob tracking, and human figure motion synthesis to generate realistic motion from a limit number of blobs. For the sake of realization of smart interaction, we assume that virtual objects in virtual environments can afford human figure action, that is, the virtual environments provide action information for a human figure model, or an avatar. Extending the affordance based approach, this system can employ scene constraints in the virtual environments in order to generate more realistic motion. We have also developped a virtual camera control mechanism using physical motions.
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登録日 2013.09.26
更新日 2020.11.02

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