<departmental bulletin paper>
Does the Interview Project facilitate the Japanese Language acquisition of beginner level learners ?: Based on the Analysis of Interactions between Learners and Native Speakers

Creator
Language
Publisher
Date
Source Title
Vol
First Page
Last Page
Publication Type
Access Rights
JaLC DOI
Abstract 本研究は、学士課程国際コースの3期生を対象に入学直後の第1学期に行ったインタビュープロジェクトが、特に初級者の日本語習得に役立っているのかどうかを、録音された学生たちと福岡市民との会話を分析することによって検証するものである。分析は、第二言語の習得を促す意味交渉のストラテジーが、「質問-答え」の隣接ペアを基準にした「ユニット」ごとにどの程度の頻度で出現するかという観点から行ったが、学生と市民との会...話は意味交渉が必要となる状況にはなっておらず、来年度以降、テーマの設定や学生への指示の与え方など、再検討すべき課題が多く見つかった。show more

Hide fulltext details.

pdf 022_p175 pdf 1.22 MB 257  

Details

PISSN
NCID
Record ID
Subject Terms
Type
Created Date 2022.04.26
Modified Date 2023.08.18

People who viewed this item also viewed