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Practical Use of Instagram for promoting information about a Library Relocation: a Case Study of Kyushu University Library

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Abstract 九州大学附属図書館では,2018年10月にグランドオープン予定の新中央図書館に対する利用者の期待感創出等を目的として,2017年6月から附属図書館公式Instagramアカウントの運用を開始した。運用開始にあたっては,運用ガイドラインを定めると同時に,動作検証を重ねて投稿要領を作成した。情報の拡散のため,Instagramへの投稿内容は,附属図書館公式Twitter・Facebook アカウントと...も連携させている。投稿前には,図書館広報室内で内容を精査し,適切かつ効果的な広報となるよう調整している。新中央図書館の建物等だけではなく,図書館移転全般に関わる内容をコンスタントに投稿することにより,2018 年1月時点で約240人のフォロワーを獲得している。
Kyushu University Library launched its official Instagram account in June 2017 in order to promote the grand opening of the new Central Library in October 2018. We established guidelines and procedures to manage our account before the launch. If we post a photo on Instagram, it uploads automatically on our official Twitter and Facebook accounts. Before posting a photo or a comment, the PR office staff check and correct the content, aiming to give appropriate and effective information. We post contents related to not only the facilities of our new central library but also the library’s relocation. About 240 people have been following our official Instagram account as of January 2018.
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Created Date 2018.04.03
Modified Date 2023.09.07

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