<学術雑誌論文>
高等学校の探究活動における課題共感性向上のための要因の分析

作成者
本文言語
出版者
発行日
収録物名
開始ページ
終了ページ
出版タイプ
アクセス権
権利関係
関連DOI
関連URI
関連HDL
概要 F High School is collaborating with the SDGs Design School of Faculty of Design, Kyushu University to conduct group work using design thinking during the “Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary S...tudy.” In this class, students formulate their own problems and think of solutions to those problems. In order for learning to be independent, interactive, and profound as an inquiry activity, it is important to have empathy for the issues. In this study, we examined the reasons and backgrounds behind the students’ choice of issues to analyze factors that enhance empathy towards those issues.続きを見る

本文ファイル

pdf 7385181 pdf 2.10 MB 3  

詳細

PISSN
EISSN
NCID
レコードID
主題
タイプ
助成情報
登録日 2025.09.02
更新日 2025.09.02