<紀要論文>
地域との協働を通じたまちづくり学習の展開 : 高野山中学校「ふるさと学習」における4年間の取り組み

作成者
本文言語
出版者
発行日
収録物名
開始ページ
終了ページ
出版タイプ
アクセス権
JaLC DOI
概要 In this research, we delved into the “hometown study” initiative at Koyasan Junior High School, in the span of four years from 2020 to 2023. It clarified the transitions of hometown study for four yea...rs through organizing and analyzing the entire process of community development learning, from its initial planning stages to its actual implementation. The findings revealed that precisely understanding local conditions and needs and reflecting them in learning programs and educational methods as necessary will lead to the evolution of community development learning.続きを見る

本文ファイル

pdf 45_p023 pdf 15.3 MB 878  

詳細

EISSN
NCID
レコードID
査読有無
主題
登録日 2024.01.11
更新日 2024.01.31

この資料を見た人はこんな資料も見ています