このページのリンク

引用にはこちらのURLをご利用ください

利用統計

  • このページへのアクセス:6回

  • 貸出数:1回
    (1年以内の貸出数:0回)

<図書>
Understanding by design

責任表示 Grant Wiggins and Jay McTighe
データ種別 図書
Expanded 2nd ed
出版情報 Alexandria, Va. : Association for Supervision and Curriculum Development , c2005
本文言語 英語
大きさ xi, 370 p. : ill. ; 28 cm
概要 Aimed at teachers in grades K-16, this text presents a framework for the design of curriculum, assessment, and instruction that is focused on developing and deepening student understanding of importan... ideas. Consultants Wiggins and McTighe (both former classroom teachers) propose a "backward design" approach to planning that helps students meet standards without sacrificing bigger goals related to understanding. They also explain how individual units may be nested within a larger framework of courses and programs dealing with essential questions. Annotation ©2004 Book News, Inc., Portland, OR (booknews.com) 続きを見る
電子版へのリンク

所蔵情報


: pbk 中央図 4A 375/W 72 2005
110012022067492

書誌詳細

一般注記 Includes bibliographical references (p. 355-364) and index
著者標目 *Wiggins, Grant P., 1950-
McTighe, Jay
件 名 LCSH:Curriculum planning -- United States  全ての件名で検索
LCSH:Curriculum-based assessment -- United States  全ての件名で検索
LCSH:Learning
LCSH:Comprehension
分 類 LCC:LB2806.15
DC22:375/.001
書誌ID 1001761210
ISBN 9781416600350
NCID BA72356314
巻冊次 : pbk ; ISBN:9781416600350 ; XISBN:1416600353
登録日 2023.01.11
更新日 2023.01.11

類似資料

この資料を借りた人はこんな資料も借りています