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<図書>
Emotional design : why we love (or hate) everyday things

責任表示 Donald A. Norman
データ種別 図書
出版情報 New York : Basic Books , 2005, c2004
本文言語 英語
大きさ xii, 257 p. : ill. ; 21 cm
概要 Having explained how things are made useful in his The Design of Everyday Things, Norman (computer science and psychology, Northwestern U.) here explores how and why people establish emotional relatio...s with their stuff. He pivots on three characteristics of an object: visceral, how visually attractive it is; behavioral, how well it functions; and reflective, whether stories can be told about it. Annotation ©2004 Book News, Inc., Portland, OR (booknews.com) 続きを見る

所蔵情報


: pbk 中央図 2B 501.8/N 96 2004
032212013004384

: pbk 中央図 自動書庫 501.8/N 96 2005
032212013004396

: pbk 理系図2F 開架 501.8/N 96 2005
010212011360050

: pbk 芸工図 2F 工学図書室 501.8/N96 2005
050212012003267

書誌詳細

一般注記 Includes bibliographical references (p. 243-248) and index
著者標目 *Norman, Donald A., 1935-
件 名 LCSH:Emotions and cognition
LCSH:Design -- Psychological aspects  全ての件名で検索
LCSH:Design, Industrial -- Psychological aspects  全ての件名で検索
分 類 LCC:BF531
DC21:155.9/11
書誌ID 1001471208
ISBN 9780465051366
NCID BA71879521
巻冊次 : pbk ; ISBN:9780465051366 ; PRICE:$15.95 ; XISBN:0465051367
登録日 2012.03.07
更新日 2012.03.07

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