このページのリンク

引用にはこちらのURLをご利用ください

利用統計

  • このページへのアクセス:9回

  • 貸出数:4回
    (1年以内の貸出数:0回)

<図書>
What video games have to teach us about learning and literacy

責任表示 James Paul Gee
データ種別 図書
Rev. and updated ed
出版情報 Basingstoke : Palgrave Macmillan , 2007
本文言語 英語
大きさ 249 p. ; 24 cm
概要 The definitive look at all that can be learned from video games
目次 Introduction : 36 ways to learn a video game
Semiotic domains : is playing video games a "waste of time"?
Learning and identity : what does it mean to be a half-elf?
Situated meaning and learning : what should you do after you have destroyed the global conspiracy?
Telling and doing : why doesn't Lara Croft obey Professor Von Croy?
Cultural models : do you want to be the blue sonic or the dark sonic?
The social mind : how do you get your corpse back after you've died?
Conclusion
Appendix : The 36 learning principles.

所蔵情報


: pbk 中央図 4A 375.19/G 31 2007
003212008002452

書誌詳細

一般注記 Previous ed.: 2003
Includes bibliographical references (p. [229]-239) and index
著者標目 *Gee, James Paul
件 名 LCSH:Video games -- Psychological aspects  全ての件名で検索
LCSH:Computer games -- Psychological aspects  全ての件名で検索
LCSH:Learning, Psychology of
LCSH:Visual literacy
LCSH:Video games and children
分 類 DC22:794.8019
書誌ID 1001343827
ISBN 9781403984531
NCID BA87466178
巻冊次 : pbk ; ISBN:9781403984531 ; XISBN:1403984530
NBN GBA813540
登録日 2009.09.18
更新日 2009.09.18

類似資料

この資料を借りた人はこんな資料も借りています