このページのリンク

引用にはこちらのURLをご利用ください

利用統計

  • このページへのアクセス:10回

  • 貸出数:4回
    (1年以内の貸出数:0回)

<図書>
Constructing opportunity : American women educators in early Meiji Japan

責任表示 Elizabeth K. Eder
シリーズ Studies of modern Japan
データ種別 図書
出版情報 Lanham, Md. : Lexington Books , c2003
本文言語 英語
大きさ xiv, 273 p. : ill., port. ; 24 cm
概要 Margaret Griffis (1838-1913) and Dora Schoonmaker (1851-1934), in traveling to Meiji Japan to teach in the 1870s, created opportunities that were not available to other women educators at the time, mu...h less most American middle-class women of their background. Eder (education policy and leadership, U. of Maryland) explores the social context surrounding their decision to become teachers and to travel to Japan, examines the opportunities the travels created, and discusses constraints imposed upon them by dominant gender ideologies and other factors upon their return. Annotation  2004 Book News, Inc., Portland, OR (booknews.com) 続きを見る

所蔵情報



中央図 3C_3‐39 [教育(人環)] 教育/14A/3130 2003
010212003000983

書誌詳細

一般注記 Includes bibliographical references (p. 243-266) and index
著者標目 *Eder, Elizabeth K.
件 名 LCSH:Griffis, Margaret Clark
LCSH:Soper, Dora Schoonmaker
LCSH:Teachers, Foreign -- Japan -- Biography  全ての件名で検索
LCSH:Women teachers -- Japan -- Biography  全ての件名で検索
LCSH:Teachers, Foreign -- Japan -- History -- 19th century  全ての件名で検索
LCSH:Women teachers -- Japan -- History -- 19th century  全ての件名で検索
分 類 LCC:LA2383.J3
DC21:371.1/0092
DC21:B
書誌ID 1001027709
ISBN 0739106406
NCID BA64105079
巻冊次 ISBN:0739106406
登録日 2009.09.17
更新日 2009.09.17

類似資料

この資料を借りた人はこんな資料も借りています