このページのリンク

引用にはこちらのURLをご利用ください

利用統計

  • このページへのアクセス:4回

  • 貸出数:0回
    (1年以内の貸出数:0回)

<図書>
Connected knowledge : science, philosophy, and education

責任表示 Alan Cromer
データ種別 図書
出版情報 New York : Oxford University Press , c1997
本文言語 英語
大きさ xii, 221 p. ; 24 cm
概要 Cromer (physics, Northeastern U.) exposes the chasm that separates scientists from science educators. He argues that Constructivism makes students slaves of their own subjective opinions, and offers a...defense of the knowability of the world, both as an objective reality and as a finite landscape of discovery. He also presents practical suggestions on developing curricula that advance students' understanding in an orderly manner, and shows how physical science offers a new direction for reforming the social sciences. Annotation copyright by Book News, Inc., Portland, OR続きを見る

所蔵情報



芸工図 2F 書架 401/C93 1997
072032196009802

書誌詳細

一般注記 Includes bibliographical references and index
著者標目 *Cromer, Alan H., 1935-
件 名 LCSH:Science -- Philosophy  全ての件名で検索
LCSH:Education -- Philosophy  全ての件名で検索
LCSH:Science -- Study and teaching -- Philosophy  全ての件名で検索
LCSH:Science -- Social aspects  全ての件名で検索
分 類 LCC:Q175
DC20:507/.1
書誌ID 1000999802
ISBN 0195102401
NCID BA29737245
巻冊次 ISBN:0195102401 ; PRICE:$25.00
登録日 2009.09.16
更新日 2009.09.16

類似資料