このページのリンク

引用にはこちらのURLをご利用ください

利用統計

  • このページへのアクセス:4回

  • 貸出数:0回
    (1年以内の貸出数:0回)

<図書>
Approaches in curriculum

責任表示 edited by Ronald T. Hyman
シリーズ Prentice-Hall viewpoints and alternatives series
データ種別 図書
出版情報 Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall , c1973
本文言語 英語
大きさ ix, 225 p. ; 21 cm
目次 Dewey, J. The subject-matter of education.
Kilpatrick, W. H. The essentials of the activity movement.
Stratemeyer, F. Developing a curriculum for modern living.
Hand, H. C. The case for the common learnings course.
King, A. R., Jr. and Brownell, J. A. Encounter: a theory of the curriculum which affirms the centrality of the communities of discourse.
Bellack, A. A. What knowledge is of most worth?
Wise, G. Integrative education for a dis-integrated world.
Metcalf, L. E. and Hunt, M. P. Relevance and the curriculum.
Mann, J. S. High school student protest and the new curriculum worker: a radical alliance.
Ammons, M. Communication: a curriculum focus.
Berman, L. M. New curriculum designs for children.
Selected Bibliography (p. 219-225).
続きを見る

所蔵情報



中央図 3C_3‐39 [教育(人環)] 教育/52A/276 c1973
010232000077515


中央図 3C_3‐39 [教育(人環)] 教育/52A/284 c1973
010232000077593

書誌詳細

一般注記 selected bibliography p. 219-225
著者標目 Hyman, Ronald T.
件 名 LCSH:Education -- Curricula -- Addresses, essays, lectures  全ての件名で検索
分 類 LCC:LB1570
DC:375/.001
NDC8:375
書誌ID 1000632792
ISBN 0130437034
NCID BA20425800
巻冊次 ISBN:0130437034
pbk. ; ISBN:013043695X
登録日 2009.09.14
更新日 2009.09.14

類似資料