動画投稿サイトで付与された動画タグの階層化

Views: 2407
Downloads: 2222
このエントリーをはてなブックマークに追加

動画投稿サイトで付与された動画タグの階層化

Format:
Article
Kyushu Univ. Production Kyushu Univ. Production
Responsibility:
村上, 直至(九州大学大学院システム情報科学府 | 九州大学情報基盤研究開発センター)
伊東, 栄典(九州大学大学院システム情報科学府 | 九州大学情報基盤研究開発センター)
Murakami, Naomichi

Ito, Eisuke

Show more
Language:
Japanese
Publication info:
情報処理学会研究報告. 2010-MPS-81, (17), 2010-12-21. 情報処理学会
Version:
Author
Abstract:
It is very difficult to find favorite movie from recent poplar movie uploading and streaming service such as YouTube and Nicovideo, because there are a lot of movies in those sites. Movies are given not only metadata such as title, creator, upload date and movie length by the creator, but also annotations such as tags and comments by viewers. Those annotations may be used as folksonomy based data mining, because viewer may present his/her sympathy in annotation. In this paper, we analyzed hierarchy of tags using frequency of tag. Read more
View fulltext

Similar Items:

1
共感度検索のための動画アノテーション分析 by 村上, 直至; 伊東, 栄典; Murakami, Naomichi; Ito, Eisuke
7
Bilibili動画サービスにおける感情コメント分析 by 呉, 沢臣; 伊東, 栄典; Wu, Zechen; Ito, Eisuke
2
動画コンテンツの視聴者コメントに基づくランキングとその評価 by 村上, 直至; 伊東, 栄典; Murakami, Naomichi; Ito, Eisuke
3
動画サービスにおける視聴者コメントの分析 by 村上, 直至; 伊東, 栄典; Murakami, Naomichi; Ito, Eisuke
9
SVMを用いたファッション推薦システムについて by 吉田, 慎一郎; Yoshida, Shinichiro; 馬場, 隆寛; Baba, Takahiro; 村上, 直至; Murakam, Naomichi; 清水, …
4
視聴者コメントに基づく動画検索手法 by 村上, 直至; 伊東, 栄典; Murakami, Naomichi; Ito, Eisuke
10
画像データを利用した情報検索に関する研究 by 清水, 一憲; 伊東, 栄典; Shimizu, Kazunori; Ito, Eisuke
5
Emotional video ranking based on user comments by Murakami, Naomichi; Ito, Eisuke; 村上, 直至; 伊東, 栄典
11
Gmailが大学メールサーバへ与える負荷状況の分析 by 笠原, 義晃; 伊東, 栄典; 堀, 義彰; 藤村, 直美; Kasahara, Yoshiaki; Ito, Eisuke; Hori, Yoshiaki; Fujimura, Naomi
6
A quantitative contents diversity analysis on a consumer generated media site by Kamihata, Kyohei; 上畑, 恭平; Ito, Eisuke; 伊東, 栄典
12
導出手続きによるXMLの自動変換 by 島松, 千春; 杉本, 典子; 伊東, 栄典; 廣川, 佐千男; 田畑, 義之; Shimamatsu, Chiharu; Sugimoto, …
1.
共感度検索のための動画アノテーション分析 by 村上, 直至; 伊東, 栄典; Murakami, Naomichi; Ito, Eisuke
2.
動画コンテンツの視聴者コメントに基づくランキングとその評価 by 村上, 直至; 伊東, 栄典; Murakami, Naomichi; Ito, Eisuke
3.
動画サービスにおける視聴者コメントの分析 by 村上, 直至; 伊東, 栄典; Murakami, Naomichi; Ito, Eisuke
4.
視聴者コメントに基づく動画検索手法 by 村上, 直至; 伊東, 栄典; Murakami, Naomichi; Ito, Eisuke
5.
Emotional video ranking based on user comments by Murakami, Naomichi; Ito, Eisuke; 村上, 直至; 伊東, 栄典
6.
A quantitative contents diversity analysis on a consumer generated media site by Kamihata, Kyohei; 上畑, 恭平; Ito, Eisuke; 伊東, 栄典
7.
Bilibili動画サービスにおける感情コメント分析 by 呉, 沢臣; 伊東, 栄典; Wu, Zechen; Ito, Eisuke
9.
SVMを用いたファッション推薦システムについて by 吉田, 慎一郎; Yoshida, Shinichiro; 馬場, 隆寛; Baba, Takahiro; 村上, 直至; Murakam, Naomichi; 清水, …
10.
画像データを利用した情報検索に関する研究 by 清水, 一憲; 伊東, 栄典; Shimizu, Kazunori; Ito, Eisuke
11.
Gmailが大学メールサーバへ与える負荷状況の分析 by 笠原, 義晃; 伊東, 栄典; 堀, 義彰; 藤村, 直美; Kasahara, Yoshiaki; Ito, Eisuke; Hori, Yoshiaki; Fujimura, Naomi
12.
導出手続きによるXMLの自動変換 by 島松, 千春; 杉本, 典子; 伊東, 栄典; 廣川, 佐千男; 田畑, 義之; Shimamatsu, Chiharu; Sugimoto, …