<紀要論文>
生後2年目における認知発達 : 表象機能という視点からの考察

作成者
本文言語
出版者
発行日
収録物名
開始ページ
終了ページ
出版タイプ
アクセス権
JaLC DOI
関連DOI
関連URI
関連情報
概要 We always remember the past, reflect on ourselves, expect the future, and read others mind. These cognitive processes come to the surface of infants' engagement with the environment at about 1.5 years... of age. Nevertheless, there appear to be few discussions on these cognitive processes at about 1.5 years of age in the perspective of representational function. I first review and evaluate various empirical studies on object permanence, pretense, planning, understanding external representations, and understanding self and others during the second year. Next, I consider each of cognitive abilities at about 1.5 years of age by Perner's (1991) secondary representation. Finally, I pay attention to how the second representation emerges, and then present the future direction of studies on cognitive development during the second year.続きを見る

本文ファイル

pdf KJ00000700605-00001 pdf 2.07 MB 2,283  

詳細

レコードID
査読有無
地域
主題
ISSN
NCID
タイプ
時代・年代
登録日 2009.09.14
更新日 2020.10.09

この資料を見た人はこんな資料も見ています